SXT500 elektrische step

Item Number: ESC500EEC-->

SXT500 elektrische step

More Views

  • SXT500 elektrische step
  • SXT500 elektrische step schuin zijaanzicht
  • SXT500 elektrische step zijaanzicht
  • SXT500 elektrische step opgevouwen
  • SXT500 elektrische step achterophanging
  • SXT500 elektrische step voorvering
  • SXT500 elektrische step led-verlichting
  • SXT500 elektrische step stuur
  • SXT500 elektrische step snelheidsmeter
SXT500 elektrische step
Artikelnummer: ESC500EEC
De SXT-scooters zijn krachtig, licht van gewicht en gemakkelijk te berijden en de SXT500 EEC heeft een EU typegoedkeuring voor de openbare weg!

Klikhiervoor meer informatie over de SXT500.
20 - 25 km
20 - 65 km
36 Volt

* Verplichte velden

Price From: € 758,00

Laagste prijs garantie bij TotalCareStore

Heeft u een product gezien bij een andere (online) dealer voor een lagere prijs? Na controle gaan wij graag mee in deze prijs. Vul hier onder uw e-mailadres of telefoonnummer in en indien mogelijk het adres van de pagina waarop u deze artikel goedkoper hebt gezien. We nemen dan direct contact met u op!

Product: SXT500 elektrische step

Laagste prijs garantie...

Proefrit aanvragen bij TotalCareStore

Dit product zelf ervaren en maak een proefrit. Onze medewerkers staan 6 dagen per week voor u klaar en helpen u graag verder met uw keuze. Vul uw gegevens in op het onderstaande formulier en wij nemen uiterlijk binnen 1 werkdag contact met u op om een afspraak te maken.

Product: SXT500 elektrische step

Productspecificaties

Extra informatie

Merk Nee
Hoogte (cm) Nee
Breedte (cm) Nee
Lengte (cm) Nee
Gewicht (kg) Nee
Garantie 24 maanden
Opvouwbaar Ja
Demontabel Nee
Maximale snelheid 20+ km/h
Actieradius Nee
Draaicirkel Nee
Motor vermogen 500 watt
Maximale belasting 120 kg
Zitbreedte Nee
Aantal wielen Nee
Wielen voor Nee
Wielen achter Nee
Uitgebreide productomschrijving

SXT500 elektrische step


De SXT-scooters zijn krachtig, licht van gewicht en gemakkelijk te berijden en de SXT500 EEC heeft een EU typegoedkeuring voor de openbare weg! Dit wil zeggen dat de scooter goedgekeurd is voor alle EU-landen en dus binnen Europa op alle openbare wegen en paden mag worden bereden. De SXT500 wordt gezien als snorfiets en daarom is een helm dragen niet verplicht.

Specificaties MotoPed SXT500


- 20 tot 25 kilometer per uur topsnelheid
- Geen helm verplicht
- Actieradius van 20 tot 25 kilometer (12 Ah lood)
- Actieradius van 40 tot 45 kilometer (20 Ah lithium)
- Actieradius van 60 tot 65 kilometer (30 Ah lithium)
- LED-verlichting, schijfremmen en schokbrekers voor en achter
- 26cm luchtbanden met weg-profiel, spiegels, toeter en contactslot

Waarom een SXT500 kopen?


Laat u niet misleiden door producten met een soortgelijke uitstraling en uiterlijk want er zijn ook imitaties verkrijgbaar met een ander kwaliteitsniveau en rijgedrag. Soms wordt er zelfs beweerd dat ze uit dezelfde fabrieken komen met enkel iets andere stickers erop maar dit is pertinent onjuist. Er zijn in het verre Oosten honderden (of misschien wel duizenden) fabrieken aanwezig die dit soort producten maken en er zullen vast onderdelen hetzelfde kunnen zijn. Maar de fabrikanten die voor SXT-Scooters fabriceren gebruiken daarbij de betere onderdelen met de betere fabricagemethoden en dat is zeker niet overal zo. We begrijpen best dat er graag gerefereerd wordt aan SXT-Scooters vanwege de goede reputatie en stijgende merkbekendheid, maar als er geen SXT-Scooters op staat, is het geen SXT-Scooter en wij zijn er van overtuigd dat je het niet goedkoper dan SXT-Scooters zou moeten willen aanschaffen.

Deze gemotoriseerde step van SXT scooters is naast het gebruik voor woon-werkverkeer een absolute must-have voor elke fan van kamperen of waterrecreatie en voor iedere technisch geïnteresseerde op het gebied van E-mobiliteit. Vanwege het lage gewicht kan deze SXT500 EEC snorfiets opgevouwen bijna overal mee naartoe worden genomen: in bus en trein, in de kofferbak van de auto, in de opslagruimte van camper, caravan of boot, enzovoort. Mede door het hoge kwaliteitsniveau zijn de producten van SXT-scooters erg populair in Duitsland.


Bij deze elektrische scooter is er de keuze tussen een standaard 36V 12Ah loodaccu (met een bereik van ongeveer 20-25 km) of een 36V 20Ah LiFePo4 lithiumbatterij (met een bereik tot 40-45 km) of een 36V 30Ah Li-Ion batterij (met een bereik van 60-65km). Het maximale bereik is afhankelijk van vele factoren (zoals gewicht, rijstijl, wegomstandigheden, bandenspanning, laadtoestand batterij, enz) en kan daarom variëren. Aangezien de batterijen in het onderste gedeelte van het frame zitten gemonteerd, heeft hij een zeer laag zwaartepunt, waardoor omkantelen niet gemakkelijk gebeurt en wat tevens voor een zeer goede rij-stabiliteit zorgt.

Ook op veiligheid en comfort is niet bezuinigd bij dit model. Net zoals zijn "grote broer" de SXT1000XL EEC, heeft de SXT500 EEC zeer efficiënte LED verlichting aan zowel de voor- als achterkant (inclusief remlicht), met een verwachte levensduur van meer dan 10.000 branduren. De schijfremmen aan voor- en achterzijde zorgen er op elk moment voor dat u snel en veilig kunt afremmen. De remklauwen van het EEC-model zijn speciaal nieuw ontwikkeld en volgens de laatste stand van de techniek. Als een extra beveiligingsmaatregel zijn verschillende delen van de EEC SXT500 in neon-oranje geverfd voor een betere zichtbaarheid op de openbare weg.

De snelheid is altijd in één oogopslag goed zichtbaar op een stijlvolle LCD snelheidsmeter, waarbij de snelheidsweergave op 0,1 km/uur nauwkeurig is. Daarnaast heeft de snelheidsmeter ook vele andere praktische functies zoals totaalafstand en tijdsduur en dergelijke. Om gevaar af te wenden of om uw aanwezigheid kenbaar te maken heeft deze SXT-snorfiets een luide hoorn aan boord welke vanaf het stuur kan worden bediend.

Gasgeven met de SXT500 EEC gaat vergelijkbaar als bij onze andere modellen met een draai-gasgever aan de rechterkant van het stuur. Tevens zit hier ook een batterijniveau-indicator, welke daarnaast ook een eventuele foutmelding kan weergeven door middel van de verschillende lichtjes in combinatie met de motor controle eenheid. De maximale snelheid van deze snorfiets is 25 km/h dus deze mag zonder helm bereden worden.
Informatie over de Lithium opties: LiFePo of Li-Ion versus loodgel batterijen.
De voordelen van lithium batterijen ten opzichte van de "normale" lood-gel batterijen zijn overduidelijk: ze wegen de helft en hebben desondanks een veel hogere batterijcapaciteit waardoor de step een veel grotere actieradius heeft maar toch een stuk lichter is. Daarnaast hebben ze haast geen zelfontlading, kunnen ze veel vaker worden opgeladen, hebben ze geen "geheugen-verlies" en hebben ze een veel hogere levensduur doordat de degradatie van de accucapaciteit zeer gering is. En niet te vergeten: tijdens gebruik blijft het voltage van de Lithium batterij praktisch gelijk, totdat hij echt bijna leeg is. Dit betekent dat van begin tot eind van de Lithium accuduur ongeveer dezelfde topsnelheid wordt gehaald terwijl bij Lood-accu's een redelijk snelheidsverlies merkbaar is.
Nu zult u wellicht denken: dat is allemaal heel mooi, maar die Lithium batterijen en opties zijn niet echt goedkoop... Als we alles bij elkaar echter goed bekijken en vergelijken, wordt een Lithium batterij optie makkelijk terug verdiend en zijn ze in het gebruik zelfs stukken goedkoper dan loodbatterijen. Laten we het gewoon eens uitrekenen en het aantal laadcycli met elkaar vergelijken:
- Een loodbatterij kan tot ongeveer 250 keer worden opgeladen totdat deze vervangen moet worden.
- Een LiFePo batterij kan tot ongeveer 1500 keer worden opgeladen totdat deze vervangen moet worden.
- Een Li-Ion batterij kan tot ongeveer 1000 keer worden opgeladen totdat deze vervangen moet worden.
De LiFePo batterij gaat dus ongeveer 6 keer zo lang mee echter is slechts 4,5 keer duurder dan een loodbatterij. Daar is dus al de eerste winst die tijdens gebruik wordt gehaald... De Li-Ion batterij is 6 keer zo duur en gaat 4 keer zo lang mee, hier wordt dus nog geen winst behaald.

Maar als we het uitrekenen over het aantal gebruikte kilometers, wordt een Lithium batterij absoluut gunstiger dan Loodbatterijen (naast dus de al eerdere genoemde voordelen zoals gewicht en capaciteit ed):
- Met een loodbatterij kan maximaal 250x20km=5000km gereden worden voordat ze aan vervanging toe zijn.
- Met een LiFePo4 batterij kan maximaal 1500x40km= 60.000km gereden worden voordat ze aan vervanging toe zijn.
- Met een Li-Ion batterij kan maximaal 1000x60km= 60.000km gereden worden voordat ze aan vervanging toe zijn.
Hierbij is de levensverwachting van de Lithium batterij dus zelfs 12 keer zo lang. Maar let op: dit is in absoluut ideale omstandigheden, in de praktijk halen zowel de lood- als de lithiumbatterijen deze totaal afstanden bij lange na niet, het gaat echter om de verhouding.

Kortom: een Lithium batterij is in gebruik en specificaties een absoluut superieure batterij en tijdens zijn levensduur ook nog eens een stuk goedkoper dan een loodbatterij! Overigens is een elektrische step die met loodbatterijen is uitgevoerd ook heel eenvoudig om te zetten naar een Lithium-versie door simpelweg de bijbehorende LiFePo of Li-Ion batterij aan te sluiten.

Als de batterij leeg is, kan deze eenvoudig worden opgeladen via de aansluiting aan de buitenkant op de scooter zonder dat de batterij verwijderd hoeft te worden. Desgewenst is het echter ook mogelijk om de batterij eruit te halen om deze bijvoorbeeld binnenshuis of op kantoor op te laden. Zodra het groene lampje op de lader brandt, is de step volledig opgeladen en weer klaar voor gebruik. Het totale laadproces duurt ongeveer 8 uur bij een loodbatterij, 10uur bij een LiFePo batterij (er is een snellader voor LiFePo leverbaar waarbij het laadproces ongeveer 4 uur duurt) en 6 uur voor een Li-Ion batterij.

Als de scooter weer vol is en klaar om te rijden, kan dit worden geactiveerd via het contactslot op het stuur, zonder sleutel werkt de scooter niet! De scooter is werkzaam op stand 1 van het contactslot en dan staat het complete elektrische circuit klaar om in actie te komen. Een veiligheidschakelaar bij de standaard onderbreekt het stroomcircuit wat voorkomt dat de scooter functioneert als hij staat geparkeerd, om ongevallen te voorkomen.

Informatie over kwaliteit, alternatieven en imitaties van de SXT-Scooters
Helaas is het niet te voorkomen dat er in het verre Oosten van alles wordt nagemaakt (en dus ook van onze fabrikanten). Maar laat u hiertoe niet verleiden, want de kwaliteit wordt zelden nagemaakt en dat zie je op de foto's niet terug!! Gelukkig hoeft u zich hiertoe helemaal niet te laten verleiden, want de SXT-Scooters zijn dermate scherp geprijsd dat alleen de slechtere imitaties goedkoper kunnen zijn (wat ze niet eens altijd zijn...). Vaak zijn ze van een slechter niveau en er wordt geregeld gesjoemeld met de cijfers.
Wat bijvoorbeeld regelmatig gebeurt is dat in de specificaties alleen het maximaal elektrisch opgenomen vermogen wordt genoemd en niet het vermogen wat de motor continue kan leveren: piekvermogen versus continue vermogen en dat is een belangrijk verschil! Bij ons levert een 500Watt model of 1000Watt model ook daadwerkelijk 500Watt of 1000Watt continue. En het maximaal opgenomen vermogen van bijvoorbeeld onze 1000Watt modellen is 1282Watt, dat is dus bijna 1300Watt piekvermogen. Bij veel (minderwaardige) imitaties en alternatieven wordt vervolgens simpelweg bij een 1000Watt model gezegd "deze heeft een 1300Watt motor"... Dit geeft dus geen correct beeld en maakt het mooier dan het is. Met onze merken benoemen wij gewoon de getallen waar het om gaat en dat is (bij dit voorbeeld) een continue vermogen van 1000Watt en dus heet deze step de SXT1000, wel zo duidelijk en het is het vermogen wat daadwerkelijk geleverd wordt. En zo zijn er nog wel meer (kwaliteits)verschillen te noemen, maar dat wordt een heel lang verhaal en daarbij: onze SXT modellen zijn niet of nauwelijks duurder, dus de keuze is makkelijk gemaakt.

En als ze kwalitatief wel in de buurt komen, halen ze nog steeds niet het niveau van onze SXT-Scooters maar vervolgens zijn ze dan vaak alsnog duurder. Ook het soortgelijke product van Zero Bikes bijvoorbeeld, op het plaatje is deze vrijwel hetzelfde als onze SXT500, maar in rijgedrag is hij toch echt minder en was hij alsnog duurder dan onze SXT500 en is er geen lithium optie voor. We zeggen hiermee niet dat dat alternatief een slecht product is, maar wel dat de SXT-Scooters beter zijn en voor een scherpere prijs. Als bewijs hiervoor: Mango Mobility (een vrij grote Nederlandse keten op elektrisch mobiliteitgebied, hoort bij de Stern groep) heeft onze SXT500 in hun assortiment opgenomen toen ze door hadden dat hij beter is dan de soortgelijke Zero Bikes die ze in het assortiment hadden...

En hoe verklaren we dit allemaal? Met SXT-Scooters kopen we binnen Europa voor een aantal landen collectief in, dus we halen hierbij (zeer) grote schaalvoordelen en kunnen hierdoor een zeer hoge kwaliteit voor een zeer scherpe prijs realiseren. Zo zitten er Kenda of CST banden op, zijn de motors van Unite Motors en worden er kwaliteits kogellagers en RVS bouten, moeren en ringen gebruikt bijvoorbeeld. Door deze collectieve inkoop zijn de SXT-Scooters één van de goedkoopste in zijn klasse maar zijn ze ook nog eens de beste in hun soort en dat voel je, dat zie je en dat merk je tijdens het rijden. Op alle fronten een winnaar dus en daar hebben wij allemaal het voordeel van!

Hieronder is een filmpje te zien van onze een fabricagelijn van SXT-Scooters. Zoals te zien is, gebeurt bij ons het laswerk niet door goedkoop en onkundig personeel (in het verre Oosten is dit ook vaak kinderarbeid) maar worden er bijvoorbeeld zeer nauwkeurige lasrobots ingezet voor een hoge kwaliteit die continue gegarandeerd kan worden. En zo is er in elk productieproces een kwaliteitsgarantie en dus zijn onze SXT-Scooters vele malen beter dan alle alternatieven in deze prijsklassen die minder geavanceerd worden gefabriceerd. Kortom: SXT-Scooters is een klasse hoger voor de scherpste prijs!

Voor het rijden met de SXT500 EEC op de openbare weg is minimaal een bromfietsrijbewijs benodigd en moet de scooter tevens WA verzekerd zijn. Als u een rijbewijs voor auto of motor heeft, heeft u uiteraard geen bromfietsrijbewijs nodig. Tevens is de SXT500 ook leverbaar zonder kenteken en kan dan als scootmobiel verzekerd worden bij enra.nl en dan heeft u geen rijbewijs nodig. Dit kan enkel als u mobiliteitsproblemen heeft, dan mag u met een scootmobiel op het fietspad maar tevens ook op de stoep en in het voetgangersgebied en dat mag met een snorfiets met kenteken niet (maar bijvoorbeeld ook met een fiets niet).

Persoonlijk advies nodig?

Wilt u meer informatie over dit artikel of onze voorraad?
Belt u ons gerust via 072 750 66 64.


Leveringstermijn
TotalCareStore streeft ernaar de bestellingen binnen 24 uur af te leveren echter is hiervoor afhankelijk van de koeriersdienst(en). Voor een exacte leveringstermijn kunt u uiteraard, indien gewenst vooraf, contact met ons opnemen via telefoonnummer 072 - 750 66 64.

Daarnaast kan het voorkomen dat (een deel van) de bestelling rechtstreeks vanuit de fabrikant verstuurd wordt waardoor de garantie van een 24-uurs levering niet kan worden nagekomen en u de zending een dag of meerdere dagen later ontvangt. Ook hier kunt u ons telefonisch vragen over stellen, zodat u een betere inschatting kunt maken van het bezorgtijdstip.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de volgende producten

Wat vinden klanten over dit product?
Schrijf uw eigen review

U plaatst een review over: SXT500 elektrische step

Hoe waardeert u dit product? *

 
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
Kwaliteit
Prestaties
Prijs